Laptop

Trápi vás každodenný stres? Poradíme vám, ako naňho

Reklamný článok - 19. apríla 2024 - 219. zobrazení

Stres vedie k mnohým zdravotným problémom a pritom naňho v dnešnej dobe trpí snáď každý. Namiesto občasného strachu a vyburcovania hormónov kvôli pohľadu na šabľozubého tigra nás desí plná schránka e-mailov, deadliny a domáce úlohy. Ako si od stresu môžete aspoň trochu uľaviť?

Vypíšte to

Je snáď ešte niekto, kto si myslí, že by bolo písanie denníka len pre deti? Denník si píšu tí najvýkonnejší podnikatelia, manažéri aj ďalší ľudia v náročných profesiách. Písanie denníka vám pomôže utriediť myšlienky a „zahodiť stres na papier“.

Nad svojou situáciou môžete získať nadhľad, ktorý často chýba, pokiaľ o problémoch iba premýšľame.

Písanie denníka vám pomôže vám prejaviť potláčané emócie a už len to samo o sebe môže mať na úľavu od stresu enormný vplyv.

Urobte si z písania denníka rituál. Ráno alebo večer sa zababušte do príjemného vlneného svetra, urobte si napr. horúcu čokoládu alebo svoj obľúbený čaj so sviatočným nádychom a zverte denníku to, čo sa vám nechce zverovať nikomu inému.

Dýchajte

Dychové techniky na zmiernenie stresu používajú nielen terapeuti, ale tiež napríklad vojaci alebo hasiči v napätých situáciách. V strese často dochádza k tomu, že začneme dýchať rýchlo a plytko, čo vedie k zvyšovaniu fyzických prejavov stresu. Preto je dôležité svoj dych vo vypätej situácii ovládnuť.

Dlhý nádych do brucha – pauza – výdych – opakovať.

Toto cvičenie môžete aplikovať nielen vo vypätej situácii, ale aj „preventívne“ po prebudení aj pred spaním, kedy si môžete opäť vytvoriť dychový rituál, napríklad v spoločnosti ukľudňujúce aromaterapia.

Doprajte si naozaj kvalitný spánok

Jedna z najdôležitejších vecí pre našu psychickú pohodu aj fyzické zdravie je kvalitný spánok. Rodičia malých detí si o ňom môžu v tých chvíľkach, ktoré na spánok majú, možno nechať len snívať. Ale aj v podobných situáciách môžete z každej chvíľky dostať maximum.

Ako?

Základom je správna teplota, ktorá by sa v spálni mala pohybovať okolo 19 °C. Doprajte si spánok v kvalitnej miestnosti a ideálne v naozaj temnej miestnosti, pretože práve svetlo a hluk sú pre spánok najväčší nepriatelia. Ako na to, ak žijete v centre mesta a do okien vám svieti pouličná lampa?

S tým si poradia kvalitné zatemňovacie závesy. Pokiaľ ste v situácii, ktorá pokojný spánok neumožňuje, snažte sa aspoň o čo najvyššie pohodlie a kvalitu.

Šport…

Šport je jedným z najúčinnejších spôsobov, ako sa vyrovnať so stresom a udržať telo aj myseľ v rovnováhe. Pravidelná fyzická aktivita má mnoho prínosov pre celkové zdravie a pohodu. Pri cvičení sa uvoľňujú endorfíny, tzv. hormóny šťastia, ktoré pôsobia ako prirodzené antidepresívum a zlepšujú náladu. Navyše šport pomáha zbavovať telo nahromadeného napätia a energie, ktorá sa pri stresových situáciách hromadí.

TIP: K športu patria aj nákupy športového oblečenia, kvalitné športové oblečenie nájdete tu.

Nebojte sa terapie

Ak už je toho všetkého na vás veľa, nebojte sa obrátiť na odbornú pomoc psychiatra alebo psychoterapeuta. Skutočne nejde o žiadnu hanbu – rovnako ako nie je hanba ísť k lekárovi so zlomenou nohou.

Stres je skutočný nepriateľ, ktorý má preukázateľne negatívne účinky na ľudské zdravie. Nebojte sa použiť všetky zbrane, ktoré proti nemu môžete nasadiť!

Zdroj obrázka: www.pixabay.com

  • Kategórie

Podobné články